2020.11.26.

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás legfőbb célja, hogy az adott weboldal a lehető legelőrébb jelenjen meg a Google kereső találatai között. Amikor valaki egy kulcsszó beütése alkalmával rákeres valamilyen információra, termékre, szolgáltatásra, akkor a nagy többség leginkább csak az első oldalon megjelenő találatokat böngészi végig, előfordul, hogy a lap aljára sem jutnak el, és nagyon ritka esetekben talán az első 15-20 találatot nézik meg. A keresőoptimalizálás a 90-es évek közepe táján kezdett kialakulni. Eleinte csak a honlapok tartalma és a weboldalon kiemelt kulcsszavak alapján rangsorolták az oldalakat. A későbbiek folyamán már az határozta meg a találati lista rangsorolását, hogy az adott weboldal mennyire népszerű a világhálón. A technológia folyamatos fejlődésének köszönhetően később már azt is meg tudták állapítani a szakemberek, hogy egy látogató pontosan mennyi időt tölt el az adott weboldalon. Ezek után az összes korábbi tényezőt figyelembe véve ötvözték a szempontokat, és így alakult ki napjaink keresőoptimalizáló módszere.

Azóta sokat fejlődött a technika, de természetesen még napjainkban is megállás nélkül fejlődik. Napjainkban már úgynevezett keresőrobotok vizsgálják, figyelik az oldalakat. Az összegyűjtött információk alapján, amelyet a a kulcsszavak, a releváns tartalmak, vagy a hasznos linkek és még számos más elem alapján döntik el, hogy az adott weboldal mennyire hasznos, vagy nem hasznos. A keresőoptimalizálás szolgáltatását a honlapok, webáruházak látogatottságának növelésével kapcsolatban keresik, amikor változtatni szeretnének rajta, esetleges elégedetlenség miatt. Pontosan erről szól a keresőoptimalizálás!

A keresőoptimalizálás jelenleg az online marketing leghatékonyabb és egyben a legnépszerűbb eszköze is. Ezzel a szolgáltatással kézzelfogható eredményeket lehet felmutatni, hiszen a számok, a bevétel emelkedése ezt visszatükrözi. A keresőoptimalizálás lehetőségével, alkalmazásával könnyedén a Google találati listájának élére kerülhet a weboldaluk. Természetesen a találati lista elején tartózkodás automatikusan hozza magával a honlap látogatottságának a növekedését is. Az online marketing eszközök segítségével akár rövid időn belül is megmutatkoznak a várt eredmények. A több látogatónak, a növekvő kattintások számának köszönhetően a weboldal fokozatosan ismertebbé válik. Azok a vevők, akik megismerték és igénybe is vették a szolgáltatásaikat, vagy megvásárolták termékeiket, ha a minőség megfelelő, akkor szinte biztos, hogy máskor is visszatérnek, és nem utolsósorban a legjobb ingyen marketing, ha valaki még ajánlja is a termékeit, szolgáltatását ezáltal másoknak. A keresőoptimalizálás lényege, hogy a potenciális ügyfelek könnyebben és gyorsabban megtalálják a weboldalt. Ehhez nagy szükség van a megfelelő kulcsszavak beépítésére a weboldalra. Mindenki böngészik, keres valamit, de csak nagyon ritka esetekben ütnek be egy teljes mondatot a keresőbe, hanem sokkal inkább csak konkrét, őket érdeklő kifejezésekre keresnek rá. Ezeket hívják kulcsszavaknak. Ezek alapján a keresőmotor megállapítja, hogy mely weboldalak tartalmaznak relevánsak információt számukra. A honlapok szöveges tartalmaiban feltüntetett kulcsszavak segítenek abban, hogy a keresők úgy ítéljék meg, hogy talán éppen azt a szolgáltatás keresi a felhasználó, amelyet a honlapjuk kínál. Természetesen éppen ezért a folyamatos tájékoztatás és a weboldal naprakész információkkal történő ellátása kiemelten fontos. A folyamatos tartalombővítéssel, a megfelelően megírt webszövegekkel, egy profi blog vezetésével még inkább közelebb kerülhetnek elérni a céljaikat. Persze nem mindenki tud jól írni, van, aki nem is szeret, de erre is találnak olyan szolgáltatót, aki a kulcsszavakat jól be tudja építeni és meg is tudja fogalmazni a weboldalukon, hogy még több potenciális vevőhöz eljussanak.

Napjainkban, akik versenyképesek szeretnének maradni a saját kereskedelmi területükön, és a termékeiket vagy szolgáltatásaikat népszerűsíteni szeretnék, meg kell, hogy jelenjenek az online felületeken is. Magyarországon például egy friss kimutatás szerint, az emberek 60 %-a jobban szeret az internetről megvásárolni bizonyos termékeket, leginkább időtakarékossági szempontból. Ma már számos pozitívumot lehet felsorolni, hogy milyen előnyöket jelent az online felületen történő megjelenés. Azért ez nem olyan egyszerű, hogy megjelenik a weboldal, és kész. Folyamatosan foglalkozni kell vele, fejleszteni kell, hogy a keresők első helyein találják meg a szolgáltatásaikat, különben nem is fognak tudni még a létezésükről sem.

Erre kínál tökéletes megoldást a keresőoptimalizálás. Hiszen, ha weboldaluk nem keresőoptimalizált, akkor a kereső sokkal hátrébb sorolja a keresési találatok között. Ahhoz, hogy középpontba kerüljön a weboldal, és ismertté váljon a vállalkozásuk, szükséges egy profi keresőoptimalizálás.

A keresőoptimalizálás legfontosabb funkciója, hogy weboldalukat minél előrébb rangsorolja a kereső találati listájában. A keresőoptimalizálás 1993-ra vezethető vissza, ekkor jelentek meg az első keresők az interneten. Napjainkban már minden vállalkozó, kereskedő jól tudja, hogy az online marketing hatalmas jelentőséggel bír, és a keresőoptimalizálás nélkül igen nehéz komoly sikereket elérni. Sok vállalkozó a költségek visszaszorítása érdekében először megpróbálkozik egyénileg ezzel a saját weboldalán, azonban sok olyan hibalehetőség van, amit elkövetve nem lesz sem hatékony, sem eredményes a kivitelezés. Ilyen hiba lehet például, ha egy másik weboldalról kimásolnak szövegeket, ugyanis a Google bünteti a duplikációt. A másik hatalmas probléma ezzel, hogy a vevők számára is megbízhatatlanná válhat a weboldal, ha máshol is találkoznak szó szerint ugyanazzal a leírással. A webszöveg vagy egy termékleírás során, esetleg a blog cikkeiben sem mindegy, hogy milyen és mennyi kulcsszót tesznek bele, és hogy az valójában mennyire illeszkedik, illik bele az adott szövegkörnyezetbe. Amikor ezekbe a szövegekbe linket illesztenek bele, kiemelten fontos odafigyelni arra, hogy egyrészt releváns tartalmú oldalra vezessen át, és minden esetben elérhető legyen az oldal. Ma már nagyon sokan mobilról böngésznek, vagy akár vásárolnak is, főleg, ha gyakori esetekben a fizetés is a mobilról történik netbankon keresztül vagy utalással, éppen ezért a mobilbarát megjelenés is roppant fontos. Amennyiben a weboldal nem élvezhető mobilról nézve, és nem jelenít meg minden tartalmat, a Google keresője ezt is figyelembe veszi, és ezeket a weboldalakat hátrébb rangsorolja a keresőben. Rendkívül sok olyan dologra kell figyelmet fordítani, amit egy laikus ember, aki nem szakavatott ebben a témában észre sem vesz, vagy nincs róla tudomása. A keresőoptimalizálással ma már nagyon sok profi szakember, cég foglalkozik, de mindenképpen tájékozódni kell, mielőtt kiválasztanak egy szakembert, mert ha nem megfelelő módon, nem legális módszerekkel dolgoznak, ami sajnos néha előfordul, azzal csak még többet árthatnak a saját vállalkozásuknak.

A keresőoptimalizálás a legjobb fejlődési lehetőségek egyike, de bízza profi szakértőkre a feladatot, hogy weboldalát a találati listák elején láthassa!