2024.07.26.
SEOzseni linképítés

A keresőoptimalizálás (SEO) első nagy csoportja: a linképítés

A linképítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, amely bár nagy jelentőséggel bír, önmagában még nem elegendő. Mint tudjuk, a weboldalak közötti navigálás linkeken keresztül történik. Jelentős bizalmi tőke, ugyanis a linkeken keresztül információ és persze látogató áramlik át egyik weblapról a másikra.

A linképítés elsődleges célja az, hogy megszerezzük a lehető legjobb minőségű linkeket. Ebben segít a SEOzseni keresőoptimalizálás (SEO) és kulcsszókutatás szoftver. Köztudott, hogy a linkek nem egyenértékűek. Ez tulajdonképpen annyit jelent a gyakorlatban, hogy jobb egy linket kapni egy tekintélyesebb oldalról, mint mondjuk 100 másikat egy kevésbé minőségi weblapról. Ez a nyers erő adja tehát a link minőségének a nagy részét is.

Általános tudnivalók a linképítésről

Természetesen az oldal linkerejének kiszámításához ismerni kell az oldalra hivatkozó linkek értékét. Erre a Google kifejlesztett egy PageRank nevezetű algoritmust, amely a mai napig használt vezető rangsorolási faktor. A linkerő mellett két jelentős tényezőt ismerünk: az egyik a hivatkozó weblap relevanciája, a másik pedig a horgonyszöveg. Ezekkel azért érdemes tisztában lenni, mert amennyiben egy irreleváns forrásból származik a link, akkor veszít az értékéből, ugyanis a hivatkozó weblap nem számít relevánsnak. A link abban az esetben releváns, ha a két weboldal fő kulcsszavai azonos témához tartoznak.

Emellett a rangsorolási algoritmus a teljes domain relevanciáját is figyelembe veszi, így nem csak magát a forrás oldalt, de még annak teljes linkerejét és szöveges tartalmát is.

Online marketing és keresőoptimalizálás – A linképítés hatékonyságának fokozása:

A linképítés hatékonyságának növelése a többszintű linképítés módszerével történik. Nagyszerű SEO technika, hiszen így exponenciálisan növelhető a linkerő. A weboldalra hivatkozó linkeket 3 szintre helyezhetjük:

Első szint:

Ide helyezzük a weboldalra közvetlenül hivatkozó linkeket. Ezek a legértékesebb linkek, melyek főleg népszerű weboldalakról és szakszerűen megfogalmazott PR cikkekből származnak.

Második szint:

Ezen a szinten gyűjtünk linket az első szinten levő cikkekre. Itt már megfelelő forrásnak számítanak a kisebb blogok és hírportálok is.

Harmadik és egyben utolsó szint:

Végső soron ezen a szinten már az a lényeg, hogy minél több link hivatkozzon a cikkre, minőségtől viszonylag függetlenül. Felhasználhatóak a kommentbe helyezett linkek vagy linkkatalógusok is (de csak ezen a szinten).

Weboldal készítés során tehát nagy hangsúlyt kell fektetni a minél eredményesebb linképítésre, hiszen a többszintű linképítés egyik előnyös tulajdonsága az, hogy egyfajta védőpajzsot alkot a weboldala körül. Mivel az elsőszintű linkek védőpajzsként funkcionálnak, kiszűrik a lehetséges büntetéseket, ami azért is jó, mert így nem kell rettegni attól, hogy hirtelen lenullázódik a weboldal látogatottsága.

Vélemény, hozzászólás?