2022.09.28.

5 marketing tipp vendéglátóhelyeknek

Az éttermeknek és kávézóknak napjainkban nemcsak a szakember hiánnyal kell szembenézniük, de egyre nagyobb kihívást jelent, hogy a vendégeket magukhoz tudják csábítani. Márpedig mindenki azt szeretné, hogy az asztalaiknál elégedett vendégek legyenek és minél többen térjenek be hozzájuk. Mit tehetsz azért, hogy tolongjanak nálad a vendégek? Íme 5 pont, amivel felpörgetheted a céged marketingjét!

1. Legyél jelen az online sajtóban!

 A nyomtatott sajtó háttérbe szorulásával párhuzamosan egyre jobban felértékelődik az online sajtóban való megjelenés. Számos olyan online híroldal működik, amellyel partneri együttműködésre léphetsz és segítségükkel célba juttathatod az üzeneteidet, ezzel párhuzamosan pedig építheted a céges márkádat is.

Emellett persze jelen kell lenned minél több közösségi oldalon, ráadásul minél aktívabban, sőt nagyon jó fényt vet a vállalkozásodra, ha működik saját weboldalad, ahol még a SEO szempontokra is figyelsz.

A SEO, vagyis keresőoptimalizálás tulajdonképpen annyit jelent, hogy megfelelően helyezed el az oldaladon a rád leginkább jellemző kulcsszavakat és ha valaki ezekre rákeres a keresőben, akkor a Google algoritmusa a te oldaladra tereli az érdeklődőket. Mindezt ingyen, nem pedig drága hirdetések árán.

2. Hirdess lokálisan

Próbáld hirdetésekkel megcélozni mind a helyi lakosságot, mind a környező településeken élőket. Lehetőséged van online és offline eszközöket is igénybe venned, aszerint, ahogy a célcsoportod a leginkább elérhető.

Ha az offline lehetőségekben gondolkodsz, akkor a következők jöhetnek szóba:

  • szórólap
  • helyi kiadású újságok
  • céges autókkal történő reklámozás
  • helyi vállalkozókkal való együttműködés barter alapon

Online is több lehetőség közül választhatsz:

  3. Élj a fogyasztói visszajelzések értékével

Ma már nagyon sokan vannak, akik le ellenőrzik a kiszemelt vendéglátóhelyet, hogy milyen értékelésekkel bír a közösségi médiában. Igazi aranybánya lehet, ha sikerül minél több 5*-os értékelést vagy pozitív véleményt összegyűjtened.

Az elégedett fogyasztók könnyen meggyőzhetik az érdeklődőket, hogy érdemes kipróbálni akár az éttermedet, akár a kávézódat.

Ne felejtkezz meg a Google Cégem-ről sem, ahol szintén számítanak a visszajelzések! Nemcsak a vendégeid száma nőhet meg jelentősen, hanem a SEO-nak is jót tesz, ha minél több pozitív vélemény érkezik rólad.

4. Egyre jobban teret hódítanak a videók, te se szalaszd el a videós tartalomban rejlő lehetőségeket

Egy jó fotó is aranyat érhet, akár a weboldaladon, akár a közösségi médiában, de egy jó videó, ma már még inkább megsokszorozhatja a belé fektetett energiát.

Hogy miért?

  • a videó most messzemenőkig a legnépszerűbb tartalom
  • az effekteknek köszönhetően sokkal mélyebb élményt okoz
  • sokkal nagyobb a megosztási hajlandóság is egy videónál, ami így nagyobb forgalmat generál
  • egy videó autentikusabb, mint bármilyen fénykép

Ma már pillanatok alatt tudsz Youtube csatornát indítani, amely segíteni fog abban, hogy minél több embert elérj. Nincs más dolgod, mint videós tartalomgyártásba kezdeni és elbűvölni vele az érdeklődőket.

Széles tárháza kínálkozik a videós tartalomgyártásnak, úgymint, a receptet megosztó videók, image videók vagy akár edukáló tartalmak.

5. A weboldal az, ami a sajátod lesz

Ne felejtsd el, hogyha őrült sok munkával és nem kevés pénzzel hatalmas követőtáborod lesz is a közösségi médiában, az egy pillanat alatt el is tűnhet. A közösségi oldalak nem a saját tulajdonod, bármikor dönthet úgy akár egy moderátor, akár a cég, hogy felfüggeszti a fiókodat. Nem egy olyan esetről lehetett hallani, amikor mindez teljesen jogtalanul történt és rengeteg feszültség árán sikerült visszaszerezni az oldalt.

Ma már az arculati elemek fontos része a weboldal. Profizmust, minőséget sugall, ha nemcsak a közösségi médiában vagy jelen. Találj ki egy frappáns domain nevet és készíts weboldalt, amelyet később senki sem vehet el tőled.

A fentebb is említett keresőoptimalizálással vagy fizetett hirdetésekkel folyamatosan terelheted a weboldaladra a forgalmat. Pörgesd fel a forgalmadat, kérd egy marketing tanácsadó segítségét és ne hagyd, hogy akár egy asztalod is üresen árválkodjon!